Internet on täynnä erilaisia vastauksia
otsikon kysymykseen, lähinnä henkilöiltä, jotka eivät ole ikinä lukeneet
Hitlerin omaa näkemystä asiasta. Luin taas kerran Adolf Hitlerin Mein Kampfin,
eli kaksiosaisen teoksen suomeksi nimellä Taisteluni.
Teosta minä en voi lukea kerralla pitkää
aikaa, vaan täytyy pakosta pitää taukoja välillä – kuten vaikkapa Mao Tse
Tungin pientä punaista kirjaa lukiessa. Minä kuitenkin teen lukiessani
muistiinpanoja mitä löytyy miltäkin sivulta. Tällä kertaa keskityin alusta
alkaen etsimään vastausta nimenomaan otsikon kysymykseen.
Minulla ei ole mitään juutalaisia, eikä
Israelia vastaan. Minun mielestäni juutalaiset ovat selvästi oma kansansa ja
minun mielestäni jokaisella kansalla on oikeus omaan itsenäiseen valtioon,
jossa he voivat elää vapaina omien tapojensa mukaisesti, ilman että joku
ulkopuolinen taho heitä orjuuttaa. Tällaisia kansoja ovat esimerkiksi
suomalaiset, virolaiset, tshetsheenit, kurdit, katalonialaiset, jne., jne.
Näyttää siltä, että Hitlerillä oli
salaliittoteoria: Juutalaiset pyrkivät valloittamaan koko Maapallon omaan
valtaansa hyvin monin eri keinoin – hybridivaikuttaminen nykytermein. Huom!
minä en ota ollenkaan kantaa siihen oliko Hitler oikeassa yhdessäkään näissä
ajatuksissaan – minä vain tuon kylmästi julki näitä Hitlerin ajatuksia.
Mitä ilmeisimmin Hitlerin Saksa murhasi
miljoonia juutalaisia. En osaa ottaa lukumäärään omaa kantaa, eräs
julkisuudessa näkynyt lukumäärä on neljä miljoonaa. Pitäähän sellaiseen
kansanmurhaan olla joku syy, tai ainakin tekosyy. Miksi ihmeessä pitäisi
murhata kauppiaita, lääkäreitä, eteviä muusikoita, jne. aseettomia siviilejä
- perheineen?
Seuraavat kappaleet ovat pitkiä suoria
lainauksia Hitlerin vankilassa kirjoittamasta kirjasta Mein Kampf (Taisteluni).
Niissä ei ole minun mielipiteitäni suuntaan, eikä toiseen.
Sosiaalidemokraatit
valtasivat Ay-liikkeen
”Sitä mukaa kuin poliittiselta
porvaristolta puuttui kykyä ymmärtää ammattijärjestön merkitystä tai
pikemminkin halua ymmärtää sitä, ja tämä porvaristo asettui sitä
vastustamaan, otti sosiaalidemokratia tuon riidanalaisen liikkeen hoiviinsa.
Kaukonäköisesti se tällöin loi itselleen lujan perustan, joka monet kerrat
ratkaisevissa, vaarallisissa tilanteissa kesti koetuksen viimeisenä
varustuksena. Totta kyllä sen sisäinen tarkoitus silloin vähitellen syrjäytyi
tehdäkseen tilaa uusille päämäärille.
Sosiaalidemokratian mieleen ei koskaan ole
juolahtanut säilyttää valtaamansa ammattiyhdistysliikkeen alkuperäistä tehtävää.
Ei, sellainen ei ole ollut ollenkaan
tarkoitus.
Muutaman vuosikymmenen kuluessa oli
sosiaalidemokratian taitava käsi muuttanut sen yhteiskunnan ihmisoikeuksien
puolustuksen apukeinosta kansallisen talouselämän tuhoamisen välikappaleeksi.
Työläisten edut eivät siinä saaneet olla vähimpänäkään esteenä. Sillä
poliittisessakin suhteessa sallii taloudellisten pakkokeinojen käyttö joka
aika harjoittaa kiristystä, mikäli vain toisella puolen on tarpeeksi
tunnottomuutta ja toisella puolen taasen riittämiin typerää, lammasmaista kärsivällisyyttä.
Tätä nykyä on olemassa molempiakin.
Jo viime vuosisadantaitteessa oli
ammattiyhdistysliike aikoja sitten lakannut palvelemasta varhaisempia
tarkoitusperiään. Vuodesta vuoteen se oli yhä pahemmin joutunut
sosiaalidemokraattisen politiikan taikakehään, niinettä sitä lopuksi on käytetty
vain junttana luokkataistelussa. Sen oli määrä alituiseen iskemällä saada
koko vaivalloisesti rakennettu talousrakenne romahtamaan kasaan, jotta
valtiorakenteelle voitaisiin helpommin aiheuttaa sama kohtalo, kun sen
taloudelliset perusmuurit olisi saatu hävitetyksi.”[i]
Juutalaiset
”Kun ensi kerran näin juutalaisen sillä
tavalla yhtä jääkylmänä kuin häpeämättömän tarmokkaana tuon
suurkaupungin [Wien
- jp] kuonalla käydyn kuohuttavan, paheellisen liiketoiminnan johtajana, kylmä
väristys karsi selkäpiitäni.
Mutta
sitten leimahti suuttumus ilmi tuleen.
Nyt
en enää vetäytynyt syrjään juutalaiskysymyksen pohdinnasta, ei, nyt sitä
halusin. Oppiessani siten etsimään juutalaista kaikilta sivistys- ja taide-elämän
aloilta yhdytin hänet yht’äkkiä sellaiselta paikalta, missä olisin häntä
kaikkein vähimmin odottanut.
Kun
havaitsin juutalaiset sosiaalidemokratian johtajiksi, silmistäni alkoivat
pudota suomukset.”[ii]
”Jokapäiväisen elämän kokemusten
antaessa alkusysäyksen aloin nyt tutkia itse marxilaisen opin lähteitä. Sen
vaikutuksesta olin päässyt selville yksityiskohtia myöten, sen saavuttama
menestys näyttäytyi joka päivä tarkkaavalle katseelleni, seuraukset saatoin
hiukan mielikuvitusta käyttäen hahmotella ajatuksissani. - -
Niin siis aloin perehtyä tuon opin
perustajiin tutkiakseni sillä tavoin liikkeen pohjaa. Siitä, että tässä pääsin
päämäärään nopeammin kuin ehkä alussa itsekään tohdin toivoa, sain
kiittää yksinomaan vastahankkimaani, vaikk’ei silloin kylläkään kovin syvällistä
juutalaiskysymyksen tuntemustani. Se yksin teki minulle mahdolliseksi käytännössä
verrata todellisuutta sosiaalidemokratian perustaja-apostolien teoreettisiin
valheisiin, koska se oli opettanut minut ymmärtämään juutalaiskansan kieltä;
se kansa näet puhuu salatakseen tai ainakin verhotakseen ajatuksensa; sen
todellinen päämäärä ei niin muodoin ole löydettävissä riveistä, vaan se
uinuu huolellisesti kätkettynä niiden välissä.
Nyt minulle oli koittanut suurimman
mullistuksen aika, mitä sisimmässäni kuunaan olin kokenut.
Olin muuttunut värittömästä
maailmankansalaisesta kiihkeäksi
juutalaisvihaajaksi.”[iii]
Herran
työn puolesta
”Juutalainen marxilaisuuden oppi hylkää
luonnon ylimyksellisyyden periaatteen ja asettaa voiman ja lujuuden ikuisen
etuoikeuden tilalle lukumäärän suuret joukot ja sen kuolleen painon. Se niin
ollen kiistää ihmiseltä henkilön, persoonan arvon, kiistää kansallisuuden
ja rodun merkityksen ja riistää siten ihmiskunnalta sen olemassaolon ja
kulttuurin edellytykset. - -
Niin minä siis uskon tänä päivänä
toimivani kaikkivaltiaan Luojan hengessä: puolustautuessani
juutalaisuutta vastaan taistelen Herran työn puolesta.”[iv]
Marxilaisuus
on hävitettävä
”Vv. 1913/14 lausuin sitten myöskin ensi
kerran eri piireissä, jotka nykyisin osaksi ovat uskollisia
kansallissosialistisen liikkeen kannattajia, julki sen vakaumuksen, että
kysymys Saksan kansan tulevaisuudesta on kysymys marxilaisuuden hävittämisestä.”[v]
Demokraattiset
lehdet
”Ylimalkaan pitää visusti varoa pitämästä
suuria joukkoja typerämpinä kuin ne ovat. Poliittisissa asioissa osuu useinkin
tunne oikeampaan ratkaisuun kuin ymmärrys. Sen käsityksen vastapainoksi, että
joukkojen typerä kansainvälinen asennoituminen osoittaa kyllin selvästi tuon
tunteen epäluotettavuuden, voi heti mitä perusteellisemmin asettaa sen
yksinkertaisen huomautuksen, ettei pasifistinen demokratia ole suinkaan vähemmän
mieletöntä, mutta että sen kannattajat melkein kauttaaltaan ovat peräisin
porvarillisesta leiristä. Niin kauan kuin miljoonat porvarit joka aamu palvovat
juutalaisia demokraattisia lehtiään, sopii noille herroille kovin huonosti,
että laskettelevat sukkeluuksia »toverien»
kustannuksella, jotka loppujen lopuksi ahtavat itseensä samaa roskaa, vaikka
vain eri tavalla valmistettuna. Molemmissa tapauksissa on tehtailijana sama
juutalainen.”[vi]
Rutto
”Osoittaa
muuten, ottamatta tätä ollenkaan huomioon, Saksan ns. älymystön heikkoa
ajatuskykyä, kun juuri noissa piireissä ei käsitetä, ettei sellainen
asiantila, joka ei kyennyt estämään marxilaisuuden kaltaista ruttoa syntymästä,
alunkaan pystynyt valtaamaan menetettyä takaisin.”[vii]
”Keisari Vilhelm II oli ensimmäisenä
Saksan keisareista ojentanut kätensä sovintoon marxilaisuuden johtomiehille
aavistamatta, ettei konnilla ole lainkaan kunniantuntoa. Vielä heidän
pidellessään keisarillista kättä omassaan toinen käsi jo hapuili tikaria.
Juutalaisten kanssa eivät tule kysymykseen
neuvottelut eivätkä keskustelut, vaan yksinomaan ankara vaihtoehto: joko –
tahi.”[viii]
”Ryhdyin taaskin lukemaan, ja nyt vasta
opin oikein ymmärtämään juutalaisen Karl Marxin elämäntyön sisällyksen
ja tarkoituksen. Hänen pääteoksensa »Pääoma»
kävi minulle nyt vasta täysin ymmärrettäväksi, aivan samoin kuin
sosiaalidemokratian taistelu kansallista talouselämää vastaan, jonka
taistelun tehtävänä on ainoastaan valmistaa maaperää todella kansainvälisen
raha- ja pörssipääoman herruudelle ja valtiudelle.”[ix]
Siitä ”militarismista” löytyy
faktaa täältä.
”Juutalaisten toitottaessa marxilaisten ja
demokraattisten lehtiensä välityksin saksalaisen »militarismin»
valhetta kaikkeen maailmaan ja yrittäessä siten kaikin keinoin syyttää
Saksaa kielsivät marxilaiset ja demokraattiset puolueet Saksan kansan voiman
kaiken laajamittaisen koulutuksen. Ja sentään täytyi silloin tapahtuneen
suunnattoman rikoksen oitis selvitä jokaiselle, joka vain tuli ajatelleeksi,
että sodan sattuessa täytyy kuitenkin koko kansakunnan tarttua aseisiin, joten
siis juuri oman ns. »kansanedustuksen» siistienedustajien lurjusmaisuuden
takia jouduttaisiin ajamaan miljoonia saksalaisia vihollista vastaan huonosti,
vain puolinaisesti koulutettuina. Mutta vaikka jättäisikin kokonaan ottamatta
huomioon tästä johtuvat noiden parlamentaaristen portonsuojelijoiden karkean
raa’an tunnottomuudenseuraukset: moinen koulutettujen sotilaiden puute heti
sodan alussa saattoi liiankin helposti johtaa sodan menetykseen, niinkuin sitten
suuressa maailmansodassa hirvittävällä tavalla kävikin toteen.”[x]
”Ei voi odottaakaan, että nykyisin
olemassa olevat puolueet, jotka sentään ensi sijassa ovat oman aikansa valtion
hyödykseenkäyttäjiä, omasta vapaasta tahdostaan ryhtyisivät muuttamaan
siihenastista asennettaan. Tämä on sitäkin mahdottomampaa, kun niiden
tosiasiallisesti johtavat ainekset ovat aina vain juutalaisia ja yhä samoja
juutalaisia. Mutta jos se kehitys, jota parast’aikaa koemme, saisi esteettömästi
jatkua, se johtaisi joskus vielä suurjuutalaisen ennustuksen toteutumiseen –
juutalaiset ahmaisisivat todellakin maan kansat kitaansa, pääsisivät näiden
herroiksi ja valtiaiksi.”[xi]
”Sosiaalidemokratia oli, päästessään vähitellen
kasvamaan ja lisääntymään, yhä suuremmassa määrin menettänyt häikäilemättömän
vallankumouspuolueen luonnettaan. Ei siitä syystä, että se olisi koskaan tähdännyt
muihin päämääriin kuin vallankumoukseen tai että sen johtomiehillä olisi
ikinä ollut toisenlaisia aikeita; ei sinne päinkään. Mutta siitä oli
vihdoin jäljellä pelkkä aikomus sekä ruumis, joka ei enää ollut sen
toimeenpanoon sopiva. Kymmenmiljoonaisella
puolueella ei enää voi panna toimeen vallankumouksia. Semmoinen liike ei
enää edusta toimintaan valmista äärimmäisyysainesta, vaan keskustan suuria
joukkoja, siis hitautta.
Tämän tietäen juutalaiset panivat jo
sodan aikana toimeen sosiaalidemokratian kuuluisan kahtiajaon; s.o.: samalla
kuin sosiaalidemokraattinen puolue joukkojensa hitauden mukaisesti riippui kuin
lyijypaino kiinni kansallisessa puolustuksessa, siitä poimittiin erilleen jyrkän-toimivat
ainekset ja muodostettiin ne erikoisen iskuvoimaisiksi uusiksi hyökkäysrivistöiksi.
Riippumattomat sosialistit ja
Spartakus-ryhmä olivat vallankumouksellisen marxilaisuuden hyökkäysjoukot.
Niiden tehtävänä oli saada aikaan tapahtunut tosiasia, jonka pohjalle kautta
vuosikymmenien tähän muokatut ja valmistetut sosiaalidemokraattisen puolueen
suuret joukot sitten saattoivat astua.”[xii]
”Juutalaiset olivat aivan liian viisaita
voidakseen olla jo siihen aikaan ymmärtämättä, että se inhottava saalistus,
jonka he olivat Saksan kansaa vastaan järjestäneet käyttäen valheverhona
sotayhtymiä, herättäisi ja sen täytyisi herättää vastarintaa. Niin kauan
kuin tuo vastarinta ei käynyt kiinni heidän omaan kurkkuunsa, heidän ei
tarvinnut pelätä. Mutta estääkseen epätoivoon ja vimmaan ärsytettyjen
joukkojen räjähdyksen purkautumasta siihen suuntaan he eivät voineet keksiä
sen parempaa keinoa kuin päästää niiden raivon leimahtamaan ilmi liekkiin
toiseen suuntaan ja siten tekemään sen voiman tyhjäksi.
Baijeri sai kaikessa rauhassa riidellä
Preussin ja Preussi Baijerin kanssa; kuta kovemmin riitelivät, sen parempi
vain! Noiden kahden valtion kiivain keskinäinen taistelu merkitsi juutalaisille
kaikkein varminta rauhaa. Yleinen huomio oli siten saatu kokonaan käännetyksi
pois tuosta kansainvälisestä kansaintuholaisesta, se näytti joutuneen
kerrassaan unohduksiin.”[xiii]
”He [juutalaiset
- jp] turvautuivat vanhoihin keinoihinsa. Satumaisen nopeasti he olivat
singahduttaneet riidan tulisoihdun itse kansallisen liikkeen keskuuteen ja kylväneet
eripuraisuutta. Ultramontaanisen
kysymyksen ottaminen esiin ja siitä johtuva katolilaisuuden ja
protestanttisuuden välinen taistelu olivat asioiden ollessa niinkuin ne
olivat, ainoa mahdollisuus askarruttaa yleistä mielipidettä muilla ongelmilla
ja pitää juutalaisia vastaan suunniteltu keskitetty hyökkäys loitolla. Ne
miehet, jotka juuri tuon kysymyksen singahduttivat Saksan kansan keskuuteen,
tekivät sitä vastaan syntiä sillä tavalla, etteivät ikinä voi sitä
sovittaa. Juutalaiset olivat joka tapauksessa saavuttaneet haluamansa päämäärän:
katolilaiset ja protestantit ovat ilmi sodassa keskenään, ja arjalaisen
ihmiskunnan ja koko kristikunnan verivihollinen nauraa partaansa.”[xiv]
Kirjassa oli vielä useita muita esimerkkejä
siitä mitä kaikkea pahaa juutalaiset Hitlerin mielestä olivat tehneet ja
tekivät. Ylläoleva saa kuitenkin riittää sillä teemalla.
Sen sijaan muistutan lukijoille, että Hitler
oli vannoutunut sosialisti.
[i]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivut 58-59
[ii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 72
[iii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivut 76-77
[iv]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 78
[v]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 182
[vi]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 202
[vii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 203
[viii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 238
[ix]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivu 248
[x]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa I; 1942; sivut 315-316
[xi]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa II; 1942; sivu 101
[xii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa II; 1942; sivut 190-191
[xiii]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa II; 1942; sivu 225
[xiv]
Adolf Hitler – Taisteluni; Osa II; 1942; sivu 231